زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد96|شرایط و سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد96-97
نوشته شده توسط : سارا باباپور

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و قبول شده اند برای دریافت اطلاعات در رابطه با زمان برگزاری مصاحبه دکتری 96 - 97 و هر سوالی دیگری که دارند می توانند با مشاوران سامانه صدای مشاور در تماس باشند. 

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد96 | شرایط و سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 96 - 97

 

اعلام زمان مصاحبه بعد از اعلام نتایج آزمون و با توجه به اولویت رشته ها زمان آزمون مشخص می شود. برای آگاهی از زمان دقیق مصاحبه دکتری و هر سوالی که دارید با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید.

 

برای پاسخ به همه ی سوالات خود با

سامانه صدای مشاور تحصیلی مشاور دهنده تلفنی دکتری

از تلفن ثابت با شماره 9099071611 تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتی ايام تعطيل

 

 

 

توضیحاتی در رابطه با چگونگی، میزان تاثیر نمره کتبی و مصاحبه

 نتیجه نهایی پذیرفته شدگان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حاصل 75درصد نمره آزمون کتبی و 25درصد نمره سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه است، بنابراین یکی از عواملی که می تواند باعثضایع شدن حقوق داوطلبان در مرحله مصاحبه شود، اطلاع مصاحبه کنندگان و حتی سایر داوطلبان از نمره کل و رتبه مصاحبه شونده است.

سطح علمی داوطلب نتیجه نمره نهایی او را تحت تاثیر قرار میدهد. برای ایجاد شرایط برابر و رعایت عدالت در مرحله مصاحبه، دانشگاه آزاد کارنامه نهایی که حاصل نمره آزمون کتبی و مصاحبه است را به پس از برگزاری مصاحبه موکول کرده است.

داوطلبانی که به دلیل بالا بودن نمره کتبی برای مصاحبه خود را آماده نمی کنند و حدنصاب نمره را در مصاحبه نمی گیرند ویا اگر از نظر علمی و سوابق پژوهشی آمادگی لازم را داشته باشند ولی حدنصاب نمره کتبی را نداشته باشند ممکن است شایستگی او نادیده گرفته شود.

اعلام نمره و رتبه کتبی، قبل از مصاحبه می تواند باعث تاثیر در اعتماد به نفس داوطلب شود. اعتراضات داوطلبان در سالهای گذشته بهترین شرایط مصاحبه وقتی است که داوطلبان بدون پیش داوری و در شرایط یکسان در جلسه مصاحبه حضور یابد.

 

در سال گذشته برای نخستین بار آزمون دکتری تخصصی سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجموعه ای برگزار شد. به این صورت که گرایش های مختلف مرتبط با یک مجموعه امتحانی، با ضرایب دروس متفاوت متناسب با گرایش های آن مجموعه در دفترچه آزمون قرار گرفت، به عنوان مثال در گروه مهندسی برق که دارای چندین گرایش است، در سال گذشته برای هر رشته / گرایش دعوت به مصاحبه به صورت جداگانه انجام شد در حالی که در آزمون امسال دعوت به مصاحبه برای همه گرایش های مهندسی برق در یک مجموعه صورت گرفت.دانشگاه آزاد نهایتا در هر رشته / گرایش 7 نفر می پذیرد.

 

بیان نکات کلی برای موفقیت در مصاحبه دکتری

تنها تفاوت مصاحبه دکتری آزاد با مصاحبه دکتری سراسری 96 در این است که در دانشگاه های سراسری هر دانشگاه مصاحبه را شخصا انجام می دهد ولی در دانشگاه آزاد هر داوطلب به یک دانشگاه خاص معرفی شده تا نمره محاسبه او محاسبه شود. شناخت درباره تیم مصاحبه کننده دانشگاهی که به آن دعوت شده اید د رکاهش استرس شما کمک زیادی میکند. برای این کار کافیست به دانشگاهی که قرار است مصاحبه مان آنجا برگزار شود مراجعه کنیم و درباره اخلاق استاد و از چه جاهای سوال می پرسند و......... از دانشجویانی دکتری که در حال تحصیل در آن دانشگاه هستند سوال بپرسید

 

سوال های متداول در دکتری

ابتدا از دانشجو خواسته می شود که خود را معرفی کرده و به طور مختصر در مورد گذشته تحصیلی خود توضیح دهد، به عنوان مثال نام دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پرسیده شده و در مورد پایین بودن بعضی نمرات توضیح خواسته می شود، این نکته را به خاطر داشته باشید که هر دانشجو در طول تحصیل خود ممکن است به دلایل مختلف از قبیل بیماری، مشکلات شخصی و … نمرات پایین کسب کرده باشد که پاسخ صادقانه در مورد علت این امر می تواند سبب جلب اعتماد اساتید حاضر در جلسه مصاحبه شود.

حتما برای روز مصاحبه پایان نامه خود را یک دور مطالعه کرده باشید

هرگاه حس کردید سوالی از شما پرسیده شده که نمی توانید پاسخ مناسبی به آن دهید سعی کنید با زیرکی موضوع را به سمتی بکشانید که در آن اطلاعات بیشتری دارید و شروع به صحبت کردن در مورد آن کنید. سوال دیگری که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود، زمینه کاری مورد علاقه شماست. در پاسخ به این سوال هرگز نباید روی موضوع به خصوصی تأکید کنید، همچنین طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید.

داوطلب خواسته می شود که در مورد پایان نامه خود توضیح دهید. به خاطر داشته باشید که داشتن انگیزه، کلید اصلی موفقیت در مصاحبه آزمون دکتری می باشد.نکته بسیار مهم در مورد مصاحبه این است که شما توانایی عوض کردن عقیده اساتید را دارید و این امر میسر نمی شود مگر در صورتی که شما علاقه مندی و پیگیر بودن خود را نشان دهید و در پاسخ به سوالات صادق باشید.

در جلسه مصاحبه به ندرت پیش می آید که از شما سوال درسی پرسیده شود. اما همانطور که اشاره شده باید روی پایان نامه خود تسلط داشته باشید.

و........

 

برای آگاهی و مشاوره درست در رابطه با مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاهی علم وفرهنگ - تهرانمدارک مورد نیاز دکتری بدون آزمون قرآن و حدیثو همچمین مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب - قم و منابع امتحانی دکتری ۹۶ سراسری و آزاد و چگونگی انجام مصاحبه و مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران - بابل وزمان مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی مفید - قم  روی لینک ها کلیک کنید و پاسخ به سوالات خود در این زمینه را ازمشاوران سامانه صدای مشاور بخواهید. 

لینک های مرتبط با دکتری دانشگاه آزاد:

شرایط مرخصی دانشجویان دوره های دکتری دانشگاه آزاد

حد نصاب نمره آزمون های دکتری مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی

 دانلود دفترچه راهنمای کنکور (آزمون) دکتری دانشگاه آزاد 96

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 96

ثبت نام آزمون دکتری 96 دانشگاه آزاد

نحوه پذیرش آزمون دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

آغاز نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 96

م
نبع: زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد96|شرایط و سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد96-97

مشاوره تحصیلی , سامانه مشاوره تحصیلی , مشاوره تلفنی , مشاوره تحصیلی تلفنی , آدرس مدارس شاهد , ثبت نام مدارس شاهدخرید شناسه ثبت نام کنکور سراسری  , ادغام کنکور سراسری و آزاد 96 ,کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 96,آزمون نظام مهندسی 96 ,ثبت نام آزمون تیزهوشان , ثبت نام آزمون نمونه دولتی , قبولی در آزمون تیزهوشان , برنامه ریزی برای تیزهوشان ,ثبت نام کاردانی به کارشناسی ,تخمین رتبه سازمان سنجش , انتخاب رشته دبیرستان , راهنمای انتخاب رشته نهم ,مشاوره انتخاب رشته ,زمان ثبت نام کارشناسی فراگیر پیام نور 96, برنامه ریزی کنکور 96 , برنامه ریزی کنکور تجربی 96 , ثبت نام کنکور سراسری 96 , کارنامه سبزسازمان سنجش شرایط دانشگاه فرهنگیان 96 ,سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 , انتخاب رشته علوم تجربی , بهترین منابع کنکور تجربی 96 کنکور سراسری تجربی 96 , تخمین رتبه کنکور آزاد , دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی , منابع آزمون مدارس شاهد , ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 96 , شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ,  شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان, شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق,شرایط ثبت نام دانشگاه بقیه الله , دفترچه انتخاب رشته تربیت معلم , رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق , چگونه انتخاب رشته دانشگاه کنیم , زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ,دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت , تیزهوشان , تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ,مشاوره تلفنی تحصیلی کنکور , انتخاب رشته نهم , ورود به سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان ,انتخاب رشته کنکور سراسری , نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری , شرایط پذیرش دانشگاه بقیه الله , تخمین رتبه کارشناسی ارشد 96 , نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد نمونه کارنامه کارشناسی ارشد , نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری , سوالات مصاحبه استخدامی , معرفی رشته های کارشناسی ارشد پیام نور  , کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی , ثبت نام بدون کنکور پزشکی , دفترچه آزمون کارشناسی ارشد فرهنگیان , ثبت نام کارشناسی ارشد فرهنگیان ,ثبت نام کارشناسی ارشد  پیام نور , لیست رشته های کارشناسی ارشد , میزان پاداش پایان  خدمت فرهنگیان ,





:: برچسب‌ها: زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد|شرایط و سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد,زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد,شرایط و سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد,مصاحبه دکتری ,سوالات مصاحبه دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: